live your life inspired

Instagram újítások az elmúlt hónapból: megjelentek Magyarországon is a hirdetések és a nem négyzetes fotók

2015. október 01. - liveyourlifeinspired

Nem árulok el vele nagy titkot, mert eddig minden postomban megjelent: az Instagram a kedvenc közösségi alkalmazásom, nagyon szeretek mobilfotózni, rengeteg magyar és nemzetközi Instagram felhasználót ismertem meg az elmúlt 2 évben, akiket érdemes és nagyon inspiráló követni. (arról, hogy kit érdemes Instagramon követni, majd írok külön) 

Tavaly, 2014-ben az app felhasználói bázisa 60 százalékkal megnőtt és elérte a 300 milliót, akik közül tavaly 75 millióan napi szinten használták az alkalmazást, és a napokban írta meg a blogján az Instagram, hogy mindössze 9 hónap leforgása alatt az idei évben már 400 millióra növekedett a felhasználók száma.

Ahogy egyre népszerűbbé válik az app, egyre több az újdonság benne. Ebben a postban most a magam szemszögéből az elmúlt hónap két nagy újítására reflektálnék. (A harmadik emellett a nálam még mindig bugosan működő továbbfejlesztett Direct Message lenne, de az most hagyjuk.) 

Lejárt a négyzetes képek ideje

Ami az Instagramot népszerűvé tette és megkülönböztette más fotós alkalmazásoktól annak idején, az az 1:1 képformátum volt, na meg persze a filterek, amelyekkel akkoriban addig nem látott könnyedséggel lehetett szebbé varázsolni egy kevésbé mutatós képet (bár sokan nem eszméltek rá még azóta sem, hogy a kevesebb néha több). Idén augusztus legvégén bejelentették, hogy felhasználói visszajelzések alapján elérhetővé teszi a fekvő (landscape) és álló (portrait) képek feltöltését, tehát vége a négyzetes Instafotók egyeduralmának. Mindezt azért, mert a feltöltött képek 20 százaléka nem négyzetes, és a felhasználók eddig kénytelenek voltak külső alkalmazást használni, hogy aztán legtöbbször csúnya kétoldali fekete vagy fehér csíkokkal ellátva feltölthessék a landscape vagy portrait fotóikat.

Nagyon meglepődtem a bejelentésen, egyből temettem a szép és egységes feedemet, és vizionáltam, ahogy felborítják a négyzetes képek konzisztenciáját az általam követett userek mostantól mindenféle formátumú és nagyságú képei. Bár jómagam azóta is csak igen ritkán szakadok el az 1:1-től, de meglepetésemre az álló formátum (portrait) jót tett az Instagrammal: a mai nagykijelzős okostelefonok idején bizony sokszor sokkal-sokkal jobban mutat egy álló kép a kijelzőn, mint egy kisebb négyzetes (ami anno a 3.5"-ös iPhone-okra volt szabva). A landscape viszont nekem túl kicsi, túl keskeny - szerintem ha szépet akarsz tenni az Instagram galériáddal, ne folyamodj landscape fotók feltöltéséhez. Engedd, hogy a négyzetes vagy álló formátumú képek a nagyságukból kifolyólag magával rántsák a képeid nézelődőit!

És igen, itt vannak Magyarországon is az Instagram hirdetések

A globális növekedéssel együtt itthon is egyre többen instáznak. A Kutatócentrum tavalyi, nem és kor tekintetében reprezentatív kutatásában kiderült, a Facebook ismertsége gyakorlatilag 100 százalékos a magyar internetezők körében, 89 százalékuk regisztrált is rá, míg a válaszadók 10 százaléka rendelkezett akkor Instagram-fiókkal. A Social Daily tavalyi kutatása szerint már 5 millió Facebook felhasználó van Magyarországon. Mindez azt jelenti, hogy mintegy 500 000 magyar felhasználója volt az Instagramnak tavaly (ennek mintegy fele használja rendesen) - idén valószínűleg itthon is dinamikusan nőtt ez a szám.

És igen, ezzel együtt Magyarországra is ideértek az Instagram hirdetések, ahogy a feedemben már meg is jelent, Sponsored címkével ellátva és lekattinthatóan. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Marketingesként örülök az új eszköznek, felhasználóként pedig az app fejlődésének, és kíváncsian várom, itthon mely márkák és milyen képanyagokkal fognak először hirdetni a platformon.

Az, hogy kinek milyen hirdetés jelenik majd meg, az szokásosan nagyjából attól függ, az adott felhasználó milyen tartalmakat követ és lájkol Instagramon és Facebookon. Minden szponzorált post hide-olható és adott esetben jelenthető lesz, de remélem, a cég közleményének megfelelően csak valóban ízléses, minőségi és inkább élvezhető, mintsem zavaró hirdetések fognak futni rajta Magyarországon is. Ahol, én úgy látom, igazán még egy márka sem érzett rá eddig a platformra.

Te mit gondolsz az Instagramról?

Ha használod az alkalmazást, találkozzunk ott is!

 További információ arról, hogyan lehet hirdetni az Instagramon, itt érhető el.

A bejegyzés trackback címe:

https://liveyourlifeinspired.blog.hu/api/trackback/id/tr207862076

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása