live your life inspired

A mi kedvenc mézeskalács-receptünk

2016. december 19. - liveyourlifeinspired

Itt tudsz követni Instagramon / vagy a blogot Bloglovinon

2016-12-08_03_35_32_2.jpg

Idén decemberben azon kaptam magam, hogy minden bizonnyal elkezdtem felnőni, mert mindegy, mekkora az év végi hajtás a munkahelyemen, nem hagytam elmúlni ezeket a napokat anélkül, hogy kisütöttem volna pár száz saját mézeskalácsot. És minden bizonnyal az is a felnőtté válást példázza, hogy a karácsonyi listámra egyre kevesebb kézzelfogható kívánság került..

Ami pedig a mézeskalácsot illeti: mi évek óta ragaszkodunk ehhez a klasszikus recepthez, amit a karácsonyi időszak végeztével sokszor még egészen februárig újra-újrasütünk, annyira finom és addiktív.

Hozzávalók a tésztához:

  • 1 kg Nagyi Titka finomliszt
  • 30 dkg porcukor
  • 30 dkg Rama margarin
  • 3 teáskanál szódabikarbóna
  • fél csomag Kotányi mézes fűszerkeverék
  • 3 teáskanál őrölt szegfűszeg
  • 1 citrom lereszelt héja
  • 30 dkg méz
  • 3 egész tojás

A lisztet egyenletesen elkeverem a porcukorral, szódabikarbónával, a fűszerekkel és a lereszelt citromhéjjal. Hozzáadom a kicsit megolvasztott margarint, a mézet, és a tojásokat. Az egészet addig gyúrom, míg egynemű, rugalmas, de nem ragacsos tészta nem lesz belőle. A tésztát meglisztezett nyújtódeszkán több adagban kb. 3 mm vékonyra nyújtom, majd a tetszőleges formákkal kiszúrom. A kiszúrt süteményeket sütőpapírral bélelt tepsibe teszem, és előmelegített sütőben 180 fokon kb. 6-8 percig sütöm. Ebből az adagból kb. 150 db csillagot tudok kisütni. Én úgy szoktam csinálni, hogy 6-8 perc után kiveszem őket a sütőből, kidíszítem a cukormázzal, és egy percre még visszateszem úgy feldíszítve sülni.

2016-12-19_08_08_59_1.jpg

Hozzávalók a cukormázhoz:

  • 2 tojásfehérje
  • 20 dkg porcukor

A tojásfehérjét kézi habverővel elkezdem felverni. Amikor már kicsit habosak, egyenletesen, több részletben hozzájuk adagolom a porcukrot, majd tovább keverem a haberővel. Egészen addig verem fel, míg egyenletes, fényes, sűrű és kemény fehér máz nem lesz belőle. 

További tippek:

  • ezeket a darabokat Dr. Oetker dekorgyöngyökkel díszítettem tovább
  • a betűs-számos sütemény nyomdát a dm-ben vettem 1200 forintért
  • most a Kik-ben lehet kapni 290 forintért egész jó dekortollat, amit meg lehet tölteni a cukormázzal és egészen precízen lehet vele díszíteni
  • ugyanakkor az én ultimate módszerem, hogy belemártogatom a csillagokat a cukormázba :)

Boldog karácsonyt kívánok nektek 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://liveyourlifeinspired.blog.hu/api/trackback/id/tr7512042273

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása