live your life inspired

Mentes kozmetikumok nyomában: Nonique bio és vegán anti-aging arctisztító krém teszt

2016. november 17. - liveyourlifeinspired

2016-11-17_12_20_17_1.jpg

Bevallom, picit nehéz dolgom volt, amikor a címet kerestem ehhez a bejegyzéshez – olyan jelzőt kellett ugyanis találnom, ami nagyjából képes összefoglalni és előrevetíteni, mit is várok én el az arc- és testápolási szerektől, amiket nap mint nap használok. Alapvetően nyilván azt, hogy magas minőségűek legyenek, így rövid- és hosszútávon egyaránt jól bánjanak az egyébként normál típusú bőrömmel. Ezen túlmenően pedig a természetességet helyezem előtérbe. Az egy dolog, hogy általában natúr termékeket szoktam választani, de attól, hogy valami natúr, vagy bio, netán vegán, még nem biztos, hogy jó, hogy összetevőiben "szép", vagy éppen hogy nem irtottak ki miattuk egy fél olajpálmaligetet, meg nem tesztelték őket állatokon.

Szóval, elég sok szempontot mérlegelek, mielőtt egyáltalán leemelek a drogéria polcáról egy kozmetikumot. Hogy miért? Egyrészt, a megszokottnál talán jobban meggondolom, mit kenek a legnagyobb szervemre, a bőrömre. Ez egy meggyőződés. Másrészt, arra is odafigyelek, a vásárlási döntéseimmel mit képviselek. És mint minden másban, amiben a lehetőségeim engedik, itt is igyekszem azokat az alapértékeket tükrözni, amik nekem fontosak: fenntarthatóság, simple living, slow living. 

Így talán a mentes szó az, ami legjobban leírja, mit is keresek.

És hogy lehetőleg mitől is legyen mentes egy kozmetikum, amit használok? Mi az, amire igyekszem odafigyelni?

  • amennyire csak lehet, a szintetikus összetevők, sls (sodium-lauril/laureth-szulfát), tartósítószerek, kőolaj-, parabénszármazékok, színezékek kiiktatására törekszem;
  • a természetes összetevők pedig, ha csak lehet, organikus vagy biogazdálkodásból származzanak (erre egyébként nem is a kozmetikumok, hanem a zöldség- és gyümölcsfogyasztásom során figyelek oda a legjobban);
  • az állatkísérleteket használó márkákat igyekszem kiűzni a fürdőszobámból – sajnos túl sokan tesztelnek állatokon, nem egyszerű feladat;
  • a pálmaolaj (sodium palmate) mint összetevő ne szerepeljen benne: többek között rengeteg élelmiszerben, tisztítószerben és kozmetikumban használják, az olajpálmák termesztése pedig jelenleg totálisan nem fenntartható módon működik, a trópusi esőerdők és azok állatvilágának kiirtásával jár;
  • az is plusz pont, ha helyi, hazai gyártó termékéről van szó, vagy fair trade a vállalkozás, tehát (állítólag) nem zsákmányolják ki a dolgozóikat.

Egyébként azt muszáj hozzátennem, hogy ez az egész, amit leírtam, az én teljes életemben egy fontos törekvés. Megmutatkozik abban is, mit eszek, vagy éppen milyen teát iszok. Ez mind-mind egy apró hétköznapi döntés, amivel igyekszem képviselni a számomra fontos ügyeket és hiszek a hosszútávú eredményében, ezért is tartom fontosnak, hogy itt is írjak róla, pedig talán kilóg az eddigi bejegyzések sorából. Ugyanakkor nem szeretnék álszent lenni, sajnos még mindig elég sok dolog a polcomon (vagy éppen a ruhásszekrényemben!), ami nem felel meg ezeknek az elveknek, de egyelőre nem találtam rájuk jobb alternatívát.

Ami pedig a mai bejegyzést ihlette: elfogyott a Nonique arctisztító krémem, a Nonique pedig egy tökjó márka, úgyhogy ideje megírni a tapasztalataimat.

Mi is az a Nonique?

Kellemes meglepetés ért, amikor megláttam a dm-ben, hogy van egy natúrkozmetikumokra dedikált apró kis részleg, ahol felfedeztem a Nonique márka különféle termékcsaládjait. Dedikáltan új arclemosót kerestem, így került a kezembe a Nonique öregedésgátló arctiszító krémje. Ami egyből megtetszett, hogy bio, vegán, és egészen jók az összetevői. A márkát előtte nem ismertem, és a neten is csak nehezen találtam rá erre az oldalra, ahol kicsit több info derült ki róluk.

Többek között, hogy német gyártóról van szó, aki a termékei környezetkímélő és felelősségteljes előállítása során ellenőrzött biológiai gazdálkodásból származó nyersanyagokat használ fel és biztonságos munkakörülmények között állítja elő őket. Néhány felhasznált nyersanyagot, a noni gyümölcsöt is (innen a név), Panamában, saját gazdaságban termesztik. Plusz pont, hogy a csomagolóanyagokat is a minőség és a fenntarthatóság szerint választják ki minden csomagolás teljes mértékben újrahasznosítható, a tubusok több, mint fele újrahasznosított anyagból készült. Szuper!

Emellett, a Nonique termékek:

  • BDIH ellenőrzöttek
  • vegánok 

Továbbá mentesek az alábbiaktól:

  • petrolkémiai alapanyag
  • paraffin
  • parabén
  • PEG
  • szilikon
  • szintetikus illatanyag és színezék
  • pálmaolaj
  • genetikailag módosított összetevő
  • állatkísérlet

Mit használtam tőlük?

Ugyan még talán nem indokolt öregedésgátló termékeket használnom, de a friss bio noni gyümölcs, a bio aloe vera, a bio gránátalma, a bio acai bogyó, na meg a bio shea vaj annyira meggyőzött, hogy ebből az anti-aging termékcsaládból választottam arctisztítót (plusz testápolót, de arról csak röviden írok majd a bejegyzés végén). Miután eléggé ragaszkodok ahhoz a natúr arckrémhez, amit egy jóideje már használok, a Nonique arckrémét (még) nem próbáltam ki.

Mit vártam ettől a Nonique arctisztító krémtől?

Legkevésbé az érdekelt, hogy ránctalanít-e, nálam ez szerencsére még nem volt szempont, szóval, erről most nem tudok beszámolni. Inkább azt vártam, hogy amellett, hogy hatékonyan megtisztítja az arcom – hiszen ez a dolga, töltse is fel ezekkel a bombasztikusan táplálónak tűnő természetes hatóanyagokkal és vitaminokkal. És nyilván hidratáljon, ne szárítson, amibe sajnos elég sokszor bele lehet futni normál bőrre való arclemosóknál is.

Mik voltak a tapasztalataim?

A Nonique öregedésgátló arctisztítója először azzal lepett meg, hogy mennyire krémes állagú – ez az első olyan arclemosóm, ami nem habzik és nem kifejezetten folyékony állagú, sokkal inkább egy sűrű, tápláló arckrém érzetét kelti bennem, és a bőrömön is. Valamiért ezt (a legtöbb termékben megszokott) erős habzást azonosítjuk a jó tisztító képességgel, amit sokszor az sls összetevő garantál – én pedig igyekszem kerülni az sls-t, ahogy fent írtam is. Fontos azt tudatosítanunk, hogy sls-mentesen is lehet hatékony egy arctisztító, így ez a krémes állagú termék is teljesen jól megtisztította a bőrömet a mindennapi szennyeződésektől (csak este használtam). Sminklemosásra nem használtam, maximum alapozót szedtem le vele, az ment neki. Az illata szuper, gyümölcsös és valahogy érzed rajta, hogy tuti igazi. Ezért is én az egész szeánsz végén mindig úgy éreztem, "virul" a bőröm, feltöltődik, és jobban beszívja az éjszakai krémemet. Nem meglepő, hogy újra is vásároltam azóta, és nem nagyon emlékszem másik arclemosóra, amiről ennyire pozitívan vélekedtem volna (és a bőröm is).

2016-11-17_11_36_01_1.jpg

Magával az arclemosóval kapcsolatban egyetlen negatívumot tudok említeni, méghozzá, hogy nem lehet simán visszapattintani rá a kupakját, mert ha egyszer kinyitod, nem illeszkedik egyszerűen vissza – szerintem ez nem túl praktikus. (vagy csak én vagyok béna?!)

Ami pedig a termékcsalád testápolóját illeti, a szuper illatot, a tápláló, sűrű luxuskrém-érzetet az is hozza, de annyira nehezen szívódik be az én bőrömbe, hogy azt a terméket szerintem nem fogom újravásárolni.

Hol szereztem be és mennyiért?

Én a dm-ben találtam rá a Nonique márkára (több más termékcsaládjuk is van az öregedésgátlón kívül), a 100 ml-es kiszerelésben érkező arctisztító krémért kb. 1600 forintot hagytam ott, ami szerintem nagyon jó ár. A 200 ml-es testápoló pedig valamivel több, mint 3000 forintba került. Az öregedésgátló termékcsaládban van még kézkrém és szemkörnyékápoló is.

Ti odafigyeltek a kozmetikumok összetevőire és hogy mit képviselnek a márkák, akik termékeit használjátok? Vannak esetleg márkák, amiket a fentiek szerint ajánlanátok nekem? :)

A bejegyzés trackback címe:

https://liveyourlifeinspired.blog.hu/api/trackback/id/tr3111945151

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

YenZen 2016.11.28. 10:19:26

Nekem is ugyanazok a szempontjaim, mint neked, szóval második éve használok Nonique arckrémet, most gránátalmás van, és nagyon szeretem. Nyáron is könnyű de elég tápláló most ősszel is. Nagyon gyorsan beszívódik és nem lesz fényes az arcom tőle. Viszont a tápláló testápolója nagyon zsíros, jobb lenne spray vagy könnyebben kenhető változat. Alverde testvajjal is így voltam - kenhetetlen.

Van jó testápoló tipped?

liveyourlifeinspired 2016.11.28. 10:37:27

@YenZen: Szia! Most egyébként, hogy ilyen hideg van már, én is váltani akarok egy táplálóbb arckrémre, lehet megpróbálom a gránátalmás Nonique-ot (tavasszal és nyáron körömvirágos Zelkát használok, de az kezd kevés lenni most). Sajnos nincs jelenleg olyan testápoló, amit teljes szívvel ajánlanék és megfelel a fentieknek. A tökéletes testápoló megtalálása még hosszú menet lesz nálam szerintem, már ha egyáltalán létezik :) Most argánolajat használok fürdés után, és ez az, ami nekem bevált, mert nagyon jól folyik és beszívódik, nem az a tömény kenhetetlen fajta (hajra is szuper, nekem): Organix / OGX Argan Oil of Morocco. És bocs, hogy csak most engedtem át a kommentet, trollok miatt szűrök, és vmiért nem jelezte, hogy van függőben komment :) ogxbeauty.com/hair/argan-oil-of-morocco/

YenZen 2016.11.28. 11:22:20

@liveyourlifeinspired: Jó reggelt!
Köszönöm a tippet, ki fogom próbálni. Épp hétvégén vásároltam újra a gránátalmás ránctalanító Nonique-ot, a krémmánián azt írták, nem gyártják, de láttam új csomagolásút is. Nem értem, de örülök, hogy rá tudtam rabolni, plusz még szemkörnyék ápolóját is vettem, még a mai hideg szélben is nagyon jó volt.

liveyourlifeinspired 2016.11.30. 10:52:36

@YenZen: tegnap beugrottam a dm-be, miután láttam a kommented és megijedtem, hogy már nem gyártják:) úgyhogy beszereztem még egy gránátalmás lemosót, plusz megvettem az arckrémjét is. elsőre jónak tűnik! dm-ben volt készlet még, csak lecserélték a csomagolását. remélem, nem tűnnek el...

YenZen 2016.11.30. 11:28:31

@liveyourlifeinspired: jól tetted, én is láttam, hogy más a csomagolása, de volt még :)
Örülök, ha beválik, én is szurkolok, hogy kiállja a -2-3 fokos próbát. Néha kenem azzal a jó sűrű testápolóval is, de az kicsit csípi a szemem - érdekes...
Télen mindig az a bajom, hogy akármit kenek magamra, hámlani kezd a bőröm. Ami még nekem erre bevált (ősszel fedeztem fel :D), hogy tiszta törölközővel minden este jól átdörzsölöm az arcom, így másnap nem fog hámlani.

liveyourlifeinspired 2016.12.02. 13:19:06

@YenZen: nekem a hámlással nincs gondom, ellenben azzal nagyon is, hogy folyton lemarja az arcomat a hideg, tökmindegy, milyen krémmel van bekenve, van-e rajta plusz réteg alapozó, hogy védje :-/ ezért télen nekem még fontosabb, hogy tényleg eléggé tápláló legyen az arckrémem. továbbra is jók ezzel a tapasztalatok. jó ez a márka, na :)
süti beállítások módosítása